VARDAGSSTRESS

Va länge sen jag blogga och hade egentligen slutat men ville bara berätta att vardagen är i full gång igen. Melker har varit på dagis vid 3 tillfällen denna veckan och skuttat in på avd. Innan vi kommit iväg har det varit lite gnäll att han inte vill gå men när vi väl är på gång har det inte varit en ända sur min. Så himla härligt, bara hoppas på att det håller i sig. Denna veckan har det varit pyttelite barn, tror nästan det varit ett barn per fröken. Inte fel såhär i början av terminen.
Jag är inne och jobbar min fjärde vecka och all min semsterkänsla är helt borta. Känner mig redan sliten och stressad. Men det är ju bara ett år till nästa semster... Trist bara att all energi försvann så fort.

Just nu består dagarna av att gå upp tidigt,stressa till dagis, stressa till jobbet, full fart på jobbet och sen stressa till dagis för att hämta och sen stressa hem för att fixa kvällsmat. Skulle önska att jag slapp stressa så dant hela tiden men det är antaligen såhär de flestas vardag ser ut. Att börja träna eller vara social hinns inte med knappt. Och skulle jag hinna e ja alldeles för trött ändå.

Nu har jag fått klaga lite, känns rätt skönt!

Busiga Melker på min födelsedag

Kommentarer
Postat av: Lottiz

Jobbigt att du känner dig stressad hela tiden. Det är verkligen inte bra och din trötthet kan nog komma av stressen också, kroppen blir utmattad. De flestas vardag ser nog ut så när man arbetar, men inte med stressen kanske? För varför måste man stressa emellan jobb och dagis t ex? Barnet finns ju kvar där tills man kommer! Kanske behöver ni hitta lite rutiner och verkligen ta tillvara på de där tillfällerna som dyker upp lite då och då för att återhämta dig. Lämna lite måsten och prioritera sådant du mår bra? Skickar iaf en STOR MEGA KRAM. Försök stressa mindre, saker blir inte gjorda snabbare eller bättre för det, man hinner det man hinner. KRAM

Svar: Tack för dina kloka ord!!
Ann-sofie

2012-08-09 @ 11:25:25
URL: http://lottizdays.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0