INGEN VÄRME

Varje månad har jag alltid ångest för just den torsdagen som var igår. Jag måste jobba 6.45- 16.00 och det innebär att Melker får en lång dag på dagis. 6.15- 16.30. Tycker att det är en fruktansvärt lång dag :(

Igår blev den dock lite annorlunda. Fick samtal om att skyddsombudet stängt dagis för att värmesystemet gått sönder och det var 9 grader inne. Just denna dag har jag extra svårt att bara lämna jobbet så min snälla mamma fick rycka ut och Melker fick vara prao på hennes dagis.

Sen fick min kusin syn på att jag skrivit på FB om det inträffade och erbjöd sig att vara med guldklimpen till jag sluta. Blev en toppendag för Melker men själv kände jag mig inte super nöjd även om jag förstår att de inte kan göra något om värmen går sönder. Det är ju faktiskt inte så lätt att bara lämna jobbet eftersom det inte gällde VAB.

Det fick mig att fundera på hur vi skulle göra på mitt jobb om samma sak hände?? Vi kan ju lixom inte ringa anhöriga och kräva att dom ska hämta hem våra boende.  

Som tur är så är Melker ledig idag och jag hoppas verkligen att värmen är tillbaka på måndag morgon. Måste ringa dagis idag och kolla.

Badet från i onsdags ♥


Kommentarer
Postat av: Lottiz

Vad söt badbild, riktig busbild :-D Kallt med 9 grader inne. Förstår om de stängde då, även om det ställer till det för föäldrar. Händer det igen får du dock ta ut tillfällig föräldrapenning. Har inte barnomsorgen öppet så finns ju inte mycket alternativ om man inte själv är ledig eller någon anhörig kan kolla barnet undertiden.

2012-02-03 @ 13:20:08
URL: http://otizzfoto.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fi fasen, Burr burr!! Så bra att han kunde vara med på mormors jobb :) guuu sicken söt bild! Så himla fin

2012-02-03 @ 15:28:08
Postat av: Hella

Hoppas Olivia kommer att gilla dagis, vi har några sådana dagar som blir riktigt långa rätt direkt efter inskolningen :S



hehe ja det vore rätt intressant vad anhöriga skulle säga ;)

2012-02-04 @ 11:07:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0