SJUKA

Helgen börjar kanon i fredags när jag och Melker testade enebys öppna förskola ihop med Anna och Levis. På kvällen blev Melker lite febrig och senare samma kväll blev även jag sjuk.

På lördag morgon funderade jag fram och tillbaka 100 gånger om jag skulle kunna jobba eller inte och i efterhand är jag väldigt tacksam att jag bestämde mig för att vara hemma. Fasen så dålig jag blev. Vidrig värk i kroppen, ont i huvuder, feber och halsont. Dessvärre var även Melker dålig med hög feber och världens hosta. I går och även idag har han varit helt utslagen. Inte ätit något och knappt inte druckit nått.  Fått spruta in väska under protest med en medicinspruta.

Efter samtal med både 1177 och VC fick vi rekomendationen att ringa barnmottagningen. Men precis när jag ska göra det vaknar han till och blir sitt vanliga ja igen. Det va verkligen som att trycka på en knapp. Tyvärr höll hans energi bara i sig i någon timme och nu sover han som en stock igen. Snart dags att börja bråka om vätska igen. 

Jag har världens värk i halsen och funderar starkt på om det kan vara halsfluss. Inga halstabletter hjälper. 

Det verkar vara ett super virus vi åkt på. 

Nu hoppas jag bara att Melker ska bli en pigg och glad kille igen och att min hemska halsvärk försvinner.  

Är väldigt tacksam att Christian varit hemma och skött om oss så bra. Det är inte kul att vara sjuk och orkeslös när man vill finnas till för sin son. ♥

  


Kommentarer
Postat av: Hella

ojojoj det låter inte roligt! hoppas ni snart kryar på er!

2012-02-20 @ 18:21:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0