SJUKDOMMAR

Den  senaste tiden kan jag bara sammanfatta med ordet SJUKDOMMAR. Förra fredagen fick Melker feber och blev jätte dålig. Efter att ha ringt 1177 flera gånger och bara fått rådet att ge vätska tröttnade jag och ringde vårdcentralen som tyckte att jag skulle ringa barnmottagningen. På barnmottagningen fick jag prata med en jätte trevlig kvinna som lät oss komma även om det egentligen inte skulle gå till på det sättet. Vi hade ställt in oss på att sitta jätte länge i väntrummet men efter 5 minuter hade vi fått rum på avd och fått veta att våran lilla kille inte syresatte sig ordentligt. Syrgas och inhalationer fick vi roa oss med ett dygn. Melker var verkligen kanon duktig. Är så stolt över honom hur fint han sköter sig hos läkare. Men jag hoppas verkligen att jag slipper vara med om detta igen. Hade ingen aning om att han inte syresatte sig så det blev en liten chock för oss.

På onsdags eftermiddagen fick vi åka hem igen och Melker var helt klart piggare men inte bra. Febern har inte gett med sig men sjukit rejält så idag Måndag ringde jag till VC och bad om nytt CRP och en läkartid. Dommen blev öroninflammation så nu har vi pencilin och hostmedicin.

Nu håller jag alla tummar jag har att Melker ska bli frisk och även Christian och jag. Känner mig inte alls i form men just nu har Melker varit prio ett så jag har inte riktigt hunnit tänka på min egen hälsa.




Kommentarer
Postat av: Hella

ojojoj stackars liten!!! när jag ringt 1177 brukar dom säga om det inte blir bättre ska jag kontakta vc eller för säkerhetsskull göra det endå.

(fast det är klart då hade hon ju 40graders feber)

Vilken tur att du valde att ringa dit på eget bevåg!

2012-02-29 @ 21:44:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0