ÅR 2011

Sitter och försöker tänka ut vad som hänt under 2011 och det första som kommer upp i mitt huvud är något jag aldrig trodde skulle hända. Det fanns inte på världskartan. Min fina och underbara mormor blev sjuk och lämnade oss. Vet inte om jag riktigt fattat det än. Min pigga, glad och hjälpsamma mormor bröts ner totalt och ingen kunde göra något. Bara se på och glädjas åt de dagar hon mådde bra och gråta åt de dagar hon mådde dåligt. Detta har tagit en stor del av 2011 för mig och min familj.

Mormors bortgång är djupt tragisk och nu kan vi bara se framåt och ha alla fina minnen av mormor. Jag hade mycket bra kontakt med mormor och fortfarande kan tanken slå mig att jag ska ringa mormor för att fråga om något. Men i samma sekund som tanken slår mig kommer jag på att det inte är möjligt.

Jag har förlorat en mormor och Melker förlorat en gammelmormor. Även om Melker är liten är han mycket medventen om vem gammelmormor är och vi tittar ofta på bilder för att minnas. Han vet att hon är borta men inte att hon är borta för alltid. Att vi aldrig mer kommer få krama henne eller umgås med henne.

Nu bränner tårarna innanför ögonlocken och jag har en stor gråtklump i halsen. Ska försöka att minnas resten av 2011 också. Tror dock att det får bli i korthet.


  • Melker blir stora killen och börjar dagis.
  • Jag börjar jobba efter en lång och härlig mammaledighet. Jag hoppas att jag får möjlighet att uppleva det igen. 
  • Vi hittar äntligen vår villa efter mycket letande och flyttar in några månader senare.
     
    Antagligen har det hänt en massa annat viktigt men just nu står det helt still i huvudet.





     


Kommentarer
Postat av: Anonym

ibland är livet bra orättvist !! 2012 kommer bli ett fint år det, kanske det prisvärldaste nånsin?! Hihi, puss på dig

2012-01-02 @ 09:12:34
URL: http://annajigholm.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Fint! Så sammanfattar jag också 2011, mest en massa tråkigheter men det får vi ta igen i år..

2012-01-03 @ 17:22:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0