DAGIS

Den senaste tiden har det varit lite halvtråkigt att lämna Melker på dagis. Han har inte velat gå dit och blivit ledsen när jag gått. Idag kom jag på att det beror väldigt mycket på personalen hur bra det blir. Personal som visar sig lite osäkra och inte riktigt vet hur de ska göra resulterar i ledsen Melker medan personal som är lite mer pang på resulterar i en lättare lämning. Idag fick jag uppleva det senare och Melker ville till o med vinka och knacka på fönstret åt mig ♥

Även om jag den senaste tiden haft en liten klump i magen efter lämning vet jag iallafall att det ledsna inte varar jätte länge och att Melker trivs kanon resten av dagen.

Vore så himla kul att få sitta som en liten fluga på dagisväggen och se hur Melker är under dagarna. Har fått den uppfattningen att det är en glad och rätt skötsam liten filur.

Det verkar som om Melker känner av så fort jag kommer in på avd för så fort jag kommer så ser han mig. Fast jag är tyst och försöker att smyga in.

Nu är det två 6.15 dagar som gäller för oss. Det känns i mitt mammahjärta.  






Kommentarer
Postat av: Hella

"snart" är det dagis här med - i augusti ;)

ska bli väldigt intressant hur det kommer att funka.

får hoppas på flera "lätta" lämningar för er!

2012-01-18 @ 19:47:22
Postat av: Anonym

Usch kan tänka mig att det måste vara jättejobbigt, ens lilla guldklimp.. Skär ju i hjärtat att se dom ledsna :(

Jasså så det är så man ska säga när man ringer vc? haha, det är bra, tack för tipset!!

2012-01-19 @ 15:54:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0